Met GroenLinks naar betere, succesvollere ICT politiek

In simpele oplossingen wil onze club graag meedenken. We geven via magazine http://www.GroenLinksDenktMee.nl duurzame voorlichting over de ICT zaken. We proberen het leuk en eenvoudig te houden. Korte, duurzame verhalen met links naar de beste artikelen over het ICT onderwerp. Aantrekkelijk en handig voor zowel burgers als politici. Zo willen we het voor beleidsmakers eenvoudiger maken om werkzaamheden rondom ICT te doen.

De ICT sector is niet gemakkelijk voor de politiek. Dit heeft vele oorzaken. Heel vaak komt het doordat ICT gewoon een omvangrijke wereld is aan nieuwe, complexe politieke thema’s (zoals privacy, security, overheid ICT). Simpele oplossingen vinden is dan niet makkelijk!

In simpele oplossingen wil onze club graag meedenken. We geven via magazine www.GroenLinksDenktMee.nl duurzame voorlichting over de ICT zaken. We proberen het leuk en eenvoudig te houden. Korte, duurzame verhalen met links naar de beste artikelen over het ICT onderwerp. Aantrekkelijk en handig voor zowel burgers als politici. Zo willen we het voor beleidsmakers eenvoudiger maken om werkzaamheden rondom ICT te doen.

De werkgroep ICT is een unieke club bij GroenLinks. Geen enkele andere politieke partij in de 2e kamer heeft momenteel een werkgroep die beleid aanlevert rondom ICT. De werkgroep ICT heeft een lange historie van bijna tien jaar. Ontstaan uit de Open Source beweging, richt de werkgroep nu op oplossingen voor de gehele ICT sector. We richten ons op deze tien hoofdonderwerpen en delen hierop onze expertise.

In de politiek is privacy een hot issue, mede dankzij het PRISM schandaal. Dan is het voor politici die meedoen in het debat heel belangrijk om een goede basis aan informatie, netwerk en beleid te hebben. Via www.GroenLinksDenktMee.nl/privacy kunnen ze dit voortaan vinden. De achterliggende wiki bevat illustraties, filmpjes en uitleg voor vervolgstappen.

Onze werkgroep wil politici steunen middels het doelgericht brengen van politieke adviezen en ICT nieuws. Daarnaast doen we nog een hoop andere dingen. Zo hebben we in Eindhoven een wekelijks ICT cafe op de zaterdagmiddag, waarin we beleid ontwikkelen op het gebied van ICT: onderwijs, succesvolle overheid ICT projecten en privacy. Kom gerust meedenken!

Naast GroenLinks richten we ook op andere politieke partijen. Want evenals Bits Of Freedom willen we iedereen aanspreken en staan we open voor iedereen die de ICT lobby wil vooruithelpen ongeacht de politieke voorkeur. Om bij ons aan te sluiten hoef je geen lid van GroenLinks te zijn als je maar interesse hebt in ICT beleid voor de overheid!